Pécskaiak zarándokútja

Tartalmas zarándoklaton vett részt a hét elején plébániánk 45 tagja, Czeglédi Ferenc esperes plébános vezetésével.

Hétfőn kora reggel, közös ima után indultunk útra és helyi idő szerint 11 óra körül érkeztünk meg Pannonhalmára, miután az úton elimádkoztuk a Szentolvasót. Érdekfeszítő tárlatvezetés során jártuk körbe, a gyönyörű panorámát nyújtó udvarból elindulva, az évezredes Pannonhalmi Főapátságot: az impozáns templomot, az altemplomot, a Mátyás király idején kialakított kerengőt, a kincstárat és a lenyűgöző könyvtárat.A vacsorát már a Stájerország hegyei között elterülő Mariazellre néző szállodában fogyasztottuk el. Kedden reggel, Boldogságos Szűz Mária királynő ünnepen, örömmel léptünk be, 2009 után másodszorra, az Ausztria Nagyasszonya kegytemplomba.Az esperes összefoglalóját követően meglátogattuk a gótika és a barokk stílusok jegyeit egyedien ötvöző, háromtornyú bazilikát.Egy osztrák zarándokcsoporttal és számos egyéb látogatóval közösen vettünk részt a szentmisén. A városnézést szabad délután követte, amikor volt lehetőség pihenni, túrázni az erdőben vagy megtekinteni a szálloda fölött magasló Szent Zsigmond-kápolnát.Este az esperes bibliaórát tartott, amelyen elmélkedtünk a Szűzanyáról, a nap evangéliumából kiindulva.Szerdán délelőtt sétát tettünk Bécs belvárosában, a Mária Terézia tértől indulva, a téli császári rezidencián át.Alkalmunk volt megnézni a Szent Péter-templomot és természetesen az első keresztény vértanú és Mindenszentek tiszteletére felszentelt, hatalmas Szent István székesegyházat.Hazafele megálltunk Budapesten, az Országháznál és környékén.Hálát adunk a Jóistennek az élménydús zarándoklatért, amelyről lelkiekben feltöltődve érkeztünk haza!