Kisjenőiek erdélyi körutazáson

A kisjenői RMDSZ szeptember 16-17-én kirándulást szervezett a Kolzsvár, Torda, Torockó, Gyulafehérvár és Vajdahunyad útvonalon.
Szombat reggel 6-kor indult a 49 fos csapat Kolzsvár felé. Megnéztük a Mátyás-szobrot, majd Mátyás király szülőházát, a Szent Mihály templomot, és végül a Farkas utcai, gyönyörűen felujított református templomot, amelyikben éppen a Református Kollégium diákjai kóruspróbát tartottak, ugyanakkor megcsodálhattuk a templom akusztikáját. Kolozsváron csatlakozott a csoporthoz Kolozsi Orsolya idegenvezető, aki Vajdahunyadig kísért bennünket.
Ezután a finom ebéd elköltését követően a tordai sóbányát látogattuk meg, ami szinten nemrég lett felújítva, utána a tordai hasadékot csodálhattuk, sőt, a vállalkozó szelleműek végig is sétálhattak.
Este érkeztünk Torockóra, ahol a házigazdák nagyon finom vacsorával vártak bennünket. Előkerült egy kis pálinka is lemosni az út porát, majd pörköltet ettünk galuskával, utána olyan kalácsot, amit csak Torockón készítenek. Miután elfoglaltuk a szálláshelyünket, a csapat egy része mulatozással zárta a napot, amihez Czank Miklós barátunk szolgáltatta a zenei hátteret, amit ezúton is köszönünk!
Torockón gyönyörűek a reggelek! Nem legenda, hanem ott tényleg kétszer kel a Nap: először a hegyek fölött, majd a Székelykő takarásából újra feltűnik! Aki egyszer járt Torockón, annak a szíve mindig visszavágyik a takaros kis házakhoz, a szívélyes gazdákhoz, a csendhez, a nyugalomhoz a Székelykő oltalmában. Oda, ahol némák a mobiltelefonok! A bőséges reggeli elfogyasztása után következett a falulátogatás, a vízimalom megtekintése, amit sajnos, vízhiány miatt nem tudott beindítani a 83 esztendős Ágnes néni, de készségesen magyarázta, hogyan működik, és milyen volt az élet, amikor még megéltek az őrlésből.
Innen Gyulafehérvárra vettük az utunkat, és két órát barangoltunk a szépen felujított várban, ahol Orsolya felkészülten és türelmesen magyarázta, elsősorban a minket, magyarokat érintő dolgokat, de minden kérdésre pontos és kimerítő választ kaptunk. Köszönjük szépen Kolozsi Orsolyának!
Vajdahunyadon várt a jól megérdemelt ebéd, majd a vihar előtt néhány pillanattal értünk be a kastélyba, ahol már Balogh Tímea kalauzolt bennünket az ódon falak között.
Már esteledett, amikor indultunk hazafele, de talán jobb is volt így, mert legalább keveset láttunk a vihar pusztításából, ami így is lehangoló volt!
Összességében egy nagyon jól sikerült kirándulás volt, ami kapcsolódott erdélyi nagyjaink és természetesen a Reformácio 500. évfordulójához.
Köszönet ISTEN után azoknak, akik segítségemre voltak a szervezésben, vagy nagy mértékben hozzájárultak a kirándulás tartalmassá tételéhez: Papp Attila (utaztatás), Czank Miklós (buszvezető, zenész), Kolozsi Orsolya (idegenvezető), Balogh család (Vajdahunyad), Demény Andrea (Tóbiás ház, Torockó), Erdőhegy-Kisjenői RMDSZ és mind a 49 személy, akivel jó volt együtt lenni!